נתקעת? חייג אנחנו כבר בדרך:
עמוד הבית סקודה
אט אט יותר ויותר נהגים ברחבי ישראל מגלים את רכבי הסקודה על דגמיהם השונים. מדובר ברכבים לא פחות ממעולים שבשימוש נכון יכולים להחזיק מעמד במשך הרבה מאד שנים ולשרת נאמנה את הבעלים שלהם. הם אהובים מאד ויש להם תמיכה של חברת יצרן מובילה ובין לאומית. עם נתונים כאלה קשה להתווכח וכל מה שנשאר לבעל הרכב לעשות זה לשמור על הרכב ככל האפשר, לעשות בו את השימוש המתאים לו וכמובן לתחזק אותו ולבצע את הטיפולים כנדרש. בין כל אלה חשוב להדגיש את הבחירה המושכלת של המצבר שיניע את הרכב וידאג לחשמל עבור המערכות המכאניות השונות.
כיום יש לא מעט סוגים של מצברים וחשוב להכיר לפחות חלק מהם או את המאפיינים הטכניים שלהם על מנת לדעת, גם אם לא ממש לעומק, איך לבחור את המצבר הנכון והמתאים לרכב. לא לכל רכב מתאימים כל המצברים ובכל מקרה לא בכל סוגי הרכבים מבצעים בדיוק את אותו השימוש. לכל נהג יש את סגנון הנהיגה שלו וכמובן שבכל רכב יש סוג אחר של נסיעות. כמו ושכל מכשיר חשמלי צריך סוללה מסוג אחר שתספק לו חשמל ותדאג שהוא יפעל בצורה תקינה – כך בדיוק המצבר של הרכב. מצבר שלא מתאים – עלול לגרום לנזק למערכות הרכב ולכן חשוב לדעת איזה מצבר יתאים.
מכיוון שיש כל מיני סוגים של מצברים – גם המחירים שלהם נחשבים למגוונים מאד. אפשר למצוא מצבר שעולה 400 ש”ח ויש גם מצברים שעולים מעל אלף ש”ח. ההבדלים ביניהם יהיו קשורים לחברת היצרן, להספק החשמלי שהמצבר יספק ולמאפיינים טכניים נוספים. יש מצברים קטנים שמתאימים לכלי רכב דו גלגליים ויש מצברים שיתאימו לרכבי סקודה מסחריים או עסקיים. רק בעזרת התאמה ושימת לב לנתונים שונים של המצבר והרכב אפשר יהיה לדאוג להתאמה מלאה ביניהם. ברגע שמתייעצים עם איש מקצוע שמבין במכונאות רכב ובקיא בסוגי המצברים השונים אפשר להיות בטוחים שהמצבר המתאים ביותר יימצא.
נשאלת השאלה מתי מחליפים את המצבר בסקודה או איך יודעים מתי צריך להחליף. בדרך כלל בזמן בדיקה שגרתית במוסך או בזמן טיפול תקופתי לרכב ייבדק גם המצב של המצבר ובעל הרכב יקבל המלצה להחליף אותו. אפשרות נוספת אבל הרבה פחות נעימה או רצויה היא התרוקנות פתאומית של המצבר ללא הכנה מוקדמת, מה שבא לידי ביטוי בכך שהרכב לא מניע ואי אפשר להתניע אותו ולהתחיל לנסוע. זה הזמן ליצור קשר דחוף עם ניידת שירות שתגיע עד למקום שבו הנהג נמצא עם הרכב, שם יוחלץ המצבר על המקום ואפשר יהיה להמשיך בלוח הזמנים.
אין כמו השירות שמגיע אל הלקוח עד הבית, או למקום שבו הוא נמצא ולא יכול להמשיך בנסיעה. בזכות שירות שכזה נחסכים מהלקוח לא מעט זמן, כסף וטרטור בדמות הזמנת גרר, המתנה שלא נגמרת וכמובן שהוא יכול לחזור לסדר היום שלו ממש מהר. אחרי שמי שנוהג בניידת השירות ישמע שמדובר ברכב סקודה הוא יציע כמה סוגים של מצברים ויגיע איתם אל מקום המפגש עם הלקוח. הוא יסביר לו על ההבדלים השונים והלקוח יבחר את המצבר שהוא רוצה שיותקן ברכב שלו. לאחר החלפת המצבר והסדרת התשלום הוא יוכל להמשיך בדרכו בבטחה ובידיעה שהמצבר שלו מלא וכעת יש לו ראש שקט למשך הרבה זמן.
בימים אלו, הניידת שלנו זמינה עבורכם לשירותי החלפת מצבר עד הבית באזור גוש דן והסביבה ביישובים הבאים:
כפר סבא, רעננה, רמת השרון, הוד השרון, רמת השרון, ראש העין, ת”א צפון, ת”א מרכז, ת”א דרום, חולון, בת-ים,
ראשון לציון, נס ציונה, באר יעקב, רחובות, יבנה, יישובי גדרות, אשדוד, קרית מלאכי והסביבה, אשקלון, קרית גת, בית שמש, מודיעין, לוד, רמלה, פתח תקווה
להזמנת מצבר עד הבית,
השאירו פרטים, או פנו אלינו דרך:
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to