• ליצירת קשר חייגו עכשיו:
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

  • איך עובד מנוע חשמלי?

    25.9.2019
    אילוסטרציה של רכב

    הרכב הנפוץ על כבישי ישראל וכן בכל מדינות העולם הוא רכב מונע עירה. אבל מגמת הרכבים החשמליים הולכת ומתרחבת, והיא מציעה לרוכשי רכבים חדשים מענה מתקדם וירוק יותר – רכבים שמונעים באמצעות מנוע חשמלי. מדובר על כלי רכב מתקדמים שעושים שימוש בטכנולוגיות חדשניות, ומסתבר שהרכב החשמלי הוא שלב נוסף בדרכה של האנושות אל רכב אוטונומי. היות ויש לרכב זה יתרונות סביבתיים משמעותיים הממשל במדינות שונות מעניק הטבות ומעודד בדרכים שונות את המעבר לרכב חשמלי.

    המנוע של הרכב החשמלי

    מנוע סטנדרטי שמוכר לנו כבר שנים הוא מנוע שנקרא בשם מנוע בעירה פנימית שמונע באמצעות דלק. לעומת זה המנוע של הרכב החשמלי מונע באמצעות מצברים – סוללות שמותקנים ברכב. המנוע של הרכב החשמלי שונה משמעותית ממנוע של רכב רגיל. והוא עושה שימוש כמובן, באנרגיית החשמל אותה הוא מקבל מהסוללה שמותקנת ברכב. על מנת לאפשר נסיעה ושימוש בטוח בכלי הרכב מתוכנן הרכב החשמלי באופן שמאפשר לו אספקת אנרגיה לחלקים השונים של הרכב, והנעת הרכב באמצעות הסוללה הטעונה באנרגית חשמל.

    ברכב חשמלי יש את המרכיבים הבאים:

    מנוע – מדובר על מנוע חשמלי שהוא זה שמניע את גלגלי הרכב. הוא מוגדר כמנוע גרירה.
    בטרייה – ספק האנרגיה להפעלת המנוע הוא הבטרייה. מדובר על בטרייה גדולה שנועדה לספק כמות מתאימה של אנרגיה כימית עבור הפעלת מנוע רכב.
    חיבור לטעינת הסוללה – טעינת הסוללה תתבצע באמצעות חיבור השקע לעמדת טעינה.
    המרה לחשמל DC – כדי שהאנרגיה תתאים להנעת המנוע היא תעבור המרה מזרם חילופין ל DC. וזאת כדי שהאנרגיה תתאים לבטריות של הרכב והמנוע יוכל להשתמש באנרגיה שהתקבלה.
    בטריית עזר – זו סוללה שתפקידה לספק אנרגיה ליתר המרכיבים ברכב החשמלי מלבד למנוע.
    קירור תרמי – חשוב מאוד להגן על הרכב מפני התחממות יתר במהלך הנסיעות. לשם כך מותקנת ברכב החשמלי מערכת קירור תרמית.
    תמסורת אלקטרונית – התמסורת מאפשרת העברת אנרגיה מהמנוע אל הגלגלים. ברכב רגיל התמסורת היא ביחס משתנה – תיבת הילוכים. לא כך ברכב חשמלי בו התמסורת היא לרוב ביחס קבוע.
    בקרת כוח אלקטרוני – מרכיב חשוב שהוא זה ששולט על כמות אנרגיה שמועברת אל המנוע. הכמות של האנרגיה שמועברת משפיעה על מהירות המנוע ולכן גם על מהירות הנסיעה של הרכב החשמלי.

    עקרון הפעולה של מנוע חשמלי

    מלבד לשימוש של מנוע חשמלי בכלי רכב המנועים הללו מלווים אותנו בתחומים רבים נוספים. מנוע חשמלי הוא מכשיר שמתרגם את אנרגיית החשמל לאנרגיה תנועתית. בשונה מתהליך תחנת כוח בו תנועה יוצרת חשמל, כאן חשמל יוצר תנועה. כיצד? זרם חשמלי מועבר דרך חוט חשמל אל גוש גרפיט שמוכר בשם מברשת. המברשת מעבירה הלאה את הזרם למחלף. המחלף מכיל טבעות חצי מעגליות, והוא מחובר לעוגן – סליל חוטי חשמל.

    טיפול נכון ברכב החשמלי ובמנוע

    העובדה שהרכב החשמלי שונה במהותו מהרכב הרגיל שהכרנו עד כה, מצריך למידה והיכרות עם כלי רכב זה. וזאת כדי שנטפל בו כנדרש ונפיק ממנו את המיטב. לאחר שנכיר את המנוע ואת האופן בו נכון לטפל בו, כאשר נלמד כיצד להתמודד עם הצורך להטעין את הרכב לעיתים תכופות נוכל להפיק מהרכב החשמלי את מלוא התועלת. כי ככלות הכול הוא מהווה בשורה של ממש בעולם, והוא מאפשר לנו להתנתק מהתלות הרבה בדלק ובתחנות הדלק. לצד העובדה שהרכב החשמלי מזיק פחות לסביבה, יש בכך גם ממד של חיסכון עלויות הדלק ואפשרויות נסיעה שאינן כרוכות בתדלוק כי אם בטעינה.

  • ליצירת קשר חייגו עכשיו:
    או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

  • מצברים בזול
    צוות מקצועי
    מצברים בזול
    זמן הגעה מהיר עד אליך
    מצברים בזול
    יחס ושירות ללא תחרות
    מצברים בזול
    מבחר עצום של מצברים
    כל הזכויות שמורות © 2019